9 Eylül 2013 Pazartesi

GEBELİK ÇATLAKLARI

Gebelik öncesinde sık sık Google a yazar arardım bu konuyu...Kim hangi kremi kullanmış, işe yaramış mı öğrenmek için gezinmediğim blog, forum, site vs kalmamıştı.....
Hamileliğimin başlangıcında yenilgiyi kabul ettim ben, kesin çatlayacağım kaçış yok dedim. Neden mi? Yapımda vardı, Çünkü o kadar çok çatlağım vardı ki tee ergenlik (13 -14 yaş) yıllarımdan yadigar, kimsede olmayan bölgelerde:)) Kalça, yan bel, göğüs, diz arkası, full popo :)) Ama bu çatlaklarımla çok mutluydum, onlara alışmıştım ancak yenilerine hiiç hazır değildim :)) Gebelikte kullanmak için aklımda sadece Lierac vardı. İşe yaramasa bile en azından kullandım  yine de çatladım diyecektim..
3. ay doktor ziyaretimde çekinerek sordum doktoruma, gebelik çatlakları hakkında ne dersiniz, bana krem önerir misiniz diye..Bu arada doktorumun bilgisine güvenim sonsuzdu, başarılı bir doktordu.Bana genel olarak çatlak oluşumunun tüm sebeplerini (hiç bilmediğim ) anlattı dolaşım bozukluğu vs...10-12 kilonun üstüne çıkmazsan çatlamazsın dedi.(buna pek inanmadım o an)Sonra Fito sür dedi.  Eşim de bir doktor olarak fitoseverdi zaten:)) Aldık bikaç tane. Nolur nolmaz Lieracları da depoladık. Banyo sonrası nemli cilde fito sürüp (biraz kıvamlı) ertesi gün de lierac kullandım. Genel olarak kibar bir karnım var ve hiç gerilmeye bağlı kaşıntım olmadı...Şu an 30. haftadayım, karnım büyüdü...Bu genişlemeye esnemeye çatlamaması mucize ve şu an hiç çatlağım yok :)))Her şeyin başı sağlık, kendi sağlığım ve bebeğimin sağlığı en önemlisi ama kim çatlak ister ki ..Çatlağım olmadığı için çook mutluyum:) Umarım gebelik sonuna kadar son dakka süprizi yapmaz bana cildim :)))
Bu kremler sayesinde çatlağım olmadı diyemem ama kesinlikle krem kullanılması taraftarıyım. Bütçeniz yetmiyorsa fito kullanın ( ki eşimin hastalarından fito kullanıp hiç çatlağı olmayan gebeler vardı:)Ayrıca göğüs uçlarına da kullanıyorum. Biraz sedef var da :(( Fito çok iyi geldi, tavsiye ederim:))
Tüm gebe arkadaşlara sağlıklı, çatlaksız bir gebelik süreci diliyorum.
hoşçakalın:)))
 

19 yorum:

suhuba dedi ki...

Canım ya okadar oldu mu? Sen ne güzel olmuşsundur şimdi :)

sena zeyrek dedi ki...

Fito gerçekten çatlak tedavisinde çok iyi. Gebelik yaşamadım ama ergenlik çatlaklarında da etkili :)

Rengarenk Daphne dedi ki...

Bende 13.haftayım krem arayışındaydım lierac alma düşüncesindeydim ama yanına ne eklesem diye kararsızdım fito önerin iyi oldu çok teşekkürler sağlıklı günler:)

Unknown dedi ki...

canım ben sanırım şanslılardanım.hiç krem kullanmadım sadece bebe yağı onu da düzenli kullanmadım ama hiç çatlağım yok.halbuki benim de taa ergenlikten gelen çatlaklarım var.umarım çatlak oluşmaz sonuna kadar ama dedğin gibi en öemlisi ikinizin sağlığı.sağlıkla kavuşun inşallah birbirinize

Modavesaire dedi ki...

suhuba: sorma canım az kaldı:) bu hafta okuldaki son haftam, sonra yan gel yat :P sonra annecik olucam ben :))yüzümdeki gebelik aknelerini kapatıcı ile kapatınca bi güzelim bi güzelim :))
sena: aahh aah keşke o zamanlar bilseydim de sürseydim:)
Rengarenk daphne:canım mutlaka kullan dönüşümlü. ferah da bi kokusu var, inşallah sende de işe yarar:)
sewda: ayy buna da çok özeniyorum...bi zaman çatlağı olan gebelikte de çatlar derdim, artık demiyorum, sevgiler canm.

queen_ff dedi ki...

Neyyyy sen de mi bürütüş :))
Ben sayfanda problem olduğu için duymamışım hamile olduğunu. Çook sevindim. Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin. Cinsiyeti nedir??

ikizannesii dedi ki...

ALLAH SAĞLIKLI BIR BEBEK NASIP ETSIN SİZE.. BENIMDE 2 YAŞINDA IKIZLERIM VAR.BEN HAMILELIGIMDE GÖBEGIME BADEM YAGI KULLANDIM HIC CATLAK GORUNMUYORDU TAKİİ DOGUMDAN SONRA COK SASIRDIM.GÖBEGIMDE 2-3 YERDE MINIK CATLAK AMA KALCA VE BALDIRLARIMIN İÇ KISIMLARINDA CATLAKLARI GÖRDÜM. SİZE TAVSIYEM KREMI BI TEK KARNINIZA KULLANMAYIN HERYERINIZI NEMLENDIRIN.HAMILEYKEN ANLAMIYORSUNUZ DOGUMDAN CIKTIKTAN SONRA ŞİŞLİKLER GERILMELER INDIGINDE HERSEY ORTAYA CIKIYOR:)))) SEVGİLER

Modavesaire dedi ki...

queen: evet, tıpkı senin gibi:))))kızım olacak inşallah:)
ikiz annesi: haklısın bana da demişlerdi. ben de ihmal etmemeye çalışıyorum. yine de bilgilendirdiğin için teşekkür ederim:)

Necla Şölen dedi ki...

Bebeğini Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin:=)
İlk gebeliğimde bol bol lierac kullandım. son haftalara doğru sıkıldım kullanmadım. bu arada 18 kilo aldım ve son haftada göbeğimde mandalina büyüklüğünde çatlak oldu.:(
Fitoyu biliyorum ama çatlaklarda işe yarayacağını düşünmemiştim.

gulizz dedi ki...

Çok çok alakasız olacak ama instagrama yorum yapamadığım için buraya yazayım dedim. Beyaz iş bluzu lcw den yakın zamanda mı aldın acaba? Cevap için şimdiden teşekkürler.(bu arada bu krem sanırım varolan çatlaklara fayda etmiyor, öyle mi?)

Modavesaire dedi ki...

Necla şölen: çok teşekkür ediyorum, inşallah:)) yaa, ben de aksatmayım o zaman her an sürpriz bi gelişme olabilir çünkü çatlaklarda. fitonun pros. de yazıyo zaten gebelik çatlakları diye.
güliz: evet canım pazartesi günü aldım, çorum da. şiddetle öneririrm.fotolarda pek hoş çıkmıyor ama inan çok hoş.bence rastlarsan kaçırma:))

Unknown dedi ki...

benim ergenlikte yırtıldı kullansam işe yarar mı acaba :)

!! HASKUMAS !! dedi ki...

Canım Allah tamamına erdirsin bloğunu göremediğim için haberim yoktu çok mutlu oldum senin adına sağlıcakla al kucağına söz bebek görmeye gelicem :)
sevgilerimle

arch.fikriye dedi ki...

canım bu kadar zamandan sonra araştıra araştıra yeni buldum. bebişe çok sevindim. bende 20. haftamdayım. inş. sağsalim kucağına alırsın . sevgilerimle.

gulizz dedi ki...

Cevap için sağol, bu blogda görüp de aldığım her şey gbi bunun da çok güzel olduğuna eminim :D umarım kalmıştır ama...

Modavesaire dedi ki...

eda: canım hiç bilemiyorum ama zarar gelmez sen yine kullan derim...
HASKUMAŞ: amiin cnm sağol inşlh:)))beklerim tabii geel, cici sabun+ havlu hediyeni hazır ederim bir de çay koyarım oh miss:))
arch.FİKRİYE: sağol canm eksik olma,hoşgeldin !!! amin cümlemize:))
güliz:inşalh memnun kalırsın canım, fitoyu aile hekimleri de yazıyor,ulaşması basit. sevgiler:))

Unknown dedi ki...

hamileyken pragnacare kullandım.hamılelıgımde 30 kılo almış bır ınsanım.hiç çatlağım yok kremdenmıdır bılınmez ama annem ve kız kardeşim göbek kısmı özellıkle olduğu gıbı çatlaktır.ya onlara çekmedim ya da pragnacare işe yaradı.

bu fitoyu da kızıma pişik kremi olarak vermişti doktoru.ben çok memnun kalmıştım.hala da kullanıyorum

Unknown dedi ki...

Ben doğum yaptım 1 sene oldu catlaklarim hala pembe fito kremi sursem duzelme ihtimali var mı?

Unknown dedi ki...

Suan 24 haftaligim catlagim var fito krem iyi gelir mi